hai sa o termin eu
@AlinE - a vazut doar dacii cu GPL, care nu aveau vlaga si putea langa si in ele.
1. nu ai motive sa o gauresti, busonul de umplere se pune in alta parte. se da cu vopsea, ATENTIE: chiar si portbagajul acolo jos unde se pune butelia se gaureste si se da cu vopsea sa nu rugineasca, nu montezi instalatia in fata blocului, nu?
2. depinde de masina, daca vorbim de matiz, poti chiar sa ramai fara portbagaj.
exista roti din alea inguste, nu la fel de late ca cele normale de pe masina. exista kituri de reparatie roata = un spray cu o substanta ce o introduci in anvelopa intepata si care se umfla si astupa gaura.
la mine in portbagaj, unde este totusi o roata de dimensiuni normale - poti intra si tu sa faci un nani ca e loc destul.
3. consumul l-ai pus tu din burta, multumim! caruta mea, are motor de 1.6 16v si e chiar din 2001. am instalatie landi renzo LSi10 si consumul este cu maxim 2L mai mult
ia sa te vad cum stai cu matematica: 2500KM cu 430 lei de ce crezi? GPL! (2 persoane + bagajele aferente, drum de exterior, viteza maxima pe A`uri 130km/h)
4. "distrugerea motorului" ioi.. pai hai sa ti explic:
a. trecerea pe GPL (fiind automata) se face la 50 grade, pe care antigelul le are cam in 2-5 minute, in functie de temperatura exterioara (86 grade este temperatura optima de functionare a motorului OTTO)
b. benzina este vascoasa => rezidul in urma exploziei din motor (900 grade in camasa) da in supapa de evacuare cu ceva urme umede = "unge supapele" - mai jos scrie de ce am pus ghilimele, sa te vad daca te prinzi!
dar ce crezi? supapa DOAR astupa o gaura! este DOAR o bucata metalica ce astupa o gaura!
principiul de functionare este altul si multi ca tine ce habar nu au, le place doar sa vorbeasca aiurea
in spatele supapei, este tachetul. acesta fie se regleaza din CALCULATOR in reprezentanta, fie sunt hidraulici si se regleaza singuri fiind impinsi de presiunea de ulei (ori ce crezi tu ca unge pompa de ulei? "pompa de ulei unge motorul" bravo ma...)
c. exista o chestie ca cea din link ul accesta:
http://www.prinsautogas.com/en/products ... ecare.htmlse pune si aici la noi in bucuresti - pentru cine vrea, eu personal nu am vrut - si functioneaza cam asa: la cateva cicluri, insereaza in circuitul de GPL un ulei, pentru a unge supapele. cum explicam mai sus, asta mi se pare un praf in ochi pentru GPL-isti
in alta ordine de idei:
la 157.000km am pus GPL pe ea
acum are 175.000km
daca ai facut socoteala la cei 2500km cu 430 lei de GPL, ajungi la concluzica ca deja dupa ~18.000km nu mai merg "sa scot banii de instalatie" - eu in orice caz nu o gandesc asa. masina am luat o sa ramana in familie...
costuri de reparatie in caz ca cedeaza tachetii (peste cativa ani, momentan te baga in scaun si te invit la proba):
admisie: (daca tot desfaci partea de sus a motorului, parca merita investitia)
1 supapa admisie = 16 lei
1 ghid supapa = 14 lei
1 simering supapa = 8 lei
evacuare:
1 supapa = 38 lei
1 tachet = 23 lei
sunt 16 supape + 16 tacheti = 608 + 368 = 976 lei + manopera care intreband in REPREZENTANTA informativ, mi s-a spus: 500 lei
la care adaugi tras planeitate chiuloasa + garnitura, ca tot desfaci motorul ...
info:
din noiembrie de cand am pus GPL, merg zilnic cu masina. clima pe AUTO si doar modific temperatura. la consum nu m `am mai gandit de mult, si am incetat sa ma uit la reno pe forum sa vad cat consuma altii, dupa ce am observat ca merg FARA clima/AC, ca in exterior nu depasesc 80km/h, etc..
in bucuresti plec primul de la semafor si ajung primul la urmatorul semafor (alteori, mergem bara la bara. nu ma supar, am buteliza plina cam tot timpul, rar ajunge sa se aprinda becul rosu. 1 plin ma costa maxim 95 lei si pe luna bag 150 lei de GPL)
consumul este maxim 13L /100 km
13L x 2,35 cat e gazu`= 30,55 lei
daca bati consumul asta cu orice diezel vrei tu ...iti urez bafta!
ps: am avut 2 diese l uri inainte si vre o 6 luni m -am interesat despre cum e sa mergi cu ...."bomba in portbagaj". tu?