de April » Mie Apr 12, 2017 5:34 pm
Nu folosesc Uber.
Pe facebook, o persoana pe care o cunosc bine, a relatat in 3 aprilie, ce i s-a intamplat. Nu este poveste de tipul celor care circula "folclor urban", postare sau email viral. Copiez aici, inclusiv o parte din comentarii:
"Daca folositi UBER verificati- va contul de e-mail si contul bancar din care efectuati platile.
Astazi la ora 17:50 stateam linistita acasa la mine, in Bucuresti, cu prietena tableta, cand m-am gandit sa ma uit la e-mail. Uber imi multumea pentru cursa efectuata cu el astazi, incheiata la 17:16 minute, la Moscova. De plata 535 ruble adica in lei 40,83 lei. Am sunat la banca, am blocat cardul si l-am si anulat. Daca nu faceam asta poate dadeam ceva ture prin Moscova, la noapte si terminam toti banii din cont. Suma e blocata de uber.russia si daca o cere comerciantul banca a spus ca o va da.Maine dimineata ma duc sa depun un aviz de refuz de plata dar birocratia e mare si nu cred sa am succes. Cu greu am gasit cum pot depune plangere la Uber."
Comentarii:
o fi uber sau cineva se dă cu taxiul pe banii tăi?
Uber este, am intrat pe cont si am regasit pozitia creata de uber.russia
nu asta întreb. întreb dacă nu cumva cineva ți-a spart contul bancar și se dă pe uber. caz în care uber nu are nicio vină. nu vreau să-i scuz, observ doar că sînt două situații foarte diferite.
Da. Dar nu luau doar 40 de lei. Si contul uber arata plimbarea mea de la Moscova. Parol insa, sunt acasa in Bucuresti.
a fel de bine te poți întreba de ce Uber nu te-a dus de la Moscova la Vladivostok, sau măcar pînă la Soci. bine că ai anulat cardul, dar asta nu exclude faptul că ai undeva o vulnerabilitate la plata de pe telefon.
dacă nu plătești nimic de pe telefon, avertizează banca că nu plătești nimic de pe telefon. dezinstalează aplicația, dacă ai cumva. nu există anti-nimic la îndemînă, asta dacă nu cumva vrei să faci din protecția telefonului o activitate în sine
Pacat de Uber, acum nu ii voi mai folosi. Mi se pare neglijenta in securitatea bazei lor de date.
Imi pare rau pt cele intamplate dar am si o nelamurire: de ce banca nu opreste tranzactia, eu asta nu inteleg ...
vezi, cine va pune sa folositi serviciile astea occidentale...masini noi, plata prin card, comanda online, etc. folositi taximetria clasica: soferi obraznici, coada la comenzi, preturi rotunjite, etc
Ei spun ca am dat contul benevol catre uber. Asa este. Pentru a refuza plata ar trebui sa demonstrez ca nu m-am plimbat eu cu taxiul sau vreun cunoscut de-al meu, la Moscova. Asa ca m-au sfatuit sa depun un aviz refuz de plata si sa reclam la comerciant. Adica hotul cu un pacat si pagubitul cu 100. L-am luat si eu la intrebari pe cel de la telefon cum pot sa stea impasibili cand vad ca esti furat, dar atat m-am inteles cu el. Vad ce fac maine
Manevra imi este clara acum.
A spart contul meu de Uber. Cum, asta nu stiu.
A sters numarul meu de telefon! Profilul meu nu mai are nr. meu de telefon ci alt numar. Probabil e o cartela prepay.
A pus o adresa de domiciliu formata din caractere fara nici un sens. A instalat aplicatia si a chemat Uber.
Vina este a Uber ca nu isi protejeaza datele de cont pentru utilizatori.
qed sau voala, deși chiar nu-mi place să am dreptate în situații tîmpite. vina e a lui Uber, dar lumea de azi e așa cum e și trebuie să fim și noi mai atenți și să tragem concluzii din ce au pățit alții, cum ar fi Sony sau Ashley Madison. nu știu dacă nu oferă 2-factor, dacă tu ai folosit toate facilitățile lor sau dacă ți-ai lăsat pur și simplu terminalele insuficient protejate.
noul Kaspersky, pt calculator are si aplicatie de monitorizare a tranzactiilor bancare (este enervanta, dar poate eficienta). Pentru uz al aplicatiei direct de pe telefon, din nefericire, nu stiu daca exista AV sau ceva de genul care poate proteja.
Am de 1 an instalat Safe Money de la Kaspersky. Doar cu aplicatia lucrez.
Conectarea pe acest e-mail se face prin SMS. Cred ca au spart baza de date a Uber.
............
Uber episodul 2.
3.04.3017, ora 18:00 cardul meu declarat la contul de uber era anulat.
Plimbaretul moscovit a plecat din nou in cursa la 19, de data asta a mers mai mult, adica peste 1700 de ruble (in jur de vreo 140-150 de lei). Bancaa dat reject la solicitarea de plata asa ca am scapat. Individul era pus pe plimbare aseara, si nu oricum, pe banii mei.
Am dezactivat contul Uber si le-am scris o sesizare urmand procedura lor de reclamatii. Pana acum nimeni nu m-a contactat. Nu gasesc alta metoda de contact in afara de e-mail sau formulare online, ceea ce nu imi place. Ii credeam firma serioasa dar sunt o mare deziluzie.
Comentarii:
bine ca ai scapat! probleme de genul asta cu platile electronice asazis sigure ne vor ocupa din ce in ce mai mult in anii viitori. spre deosebire de banii cash, din care nu ti se poate lua decat ce ai la tine, metodele noi de furt te lasa sarac si cu datorii.
Nu e chiar asa cu cardurile . Singurul dezavantaj este ca durează e adevărat dar se rezolva în favoarea clientului în 99% din cazuri.Eu am avut o problema similară cu card în vacanta , închiriat mașina în Portugalia, apoi am văzut că am început să-mi cumpăr bilete la meciurile lui Benefica , filme, muzică. Am dat refuza de plata si în două luni mi-am recuperat toate sumele integral. Sistemul bancar e adaptat la aceste situații doar ca trebuie sa depui plângerile.