damblagiu scrie:Nu inteleg cum sesizati voi ca masina merge mai bine cu un anumit tip de carburant din aceiasi categorie. Ma pricep la masini peste medie. Cand accelerez sau decelerez stiu f. bine ce se intampla in motorul ala. In tinerete, cand aveam timp, putere si chef de munca imi reparam singur masiniile ajungand pana la segmentarea motorului. Sincer, daca masina are efix sau Vpower nu-mi pot da seama oricat de atent as fi. Asta cu conditia sa nu fie masluite. Luminati-ma si pe mine cum faceti voi, nu de alta dar ma duc maine, poimaine si nu stiu ce sa raspund daca voi fi intrebat la poarta raiului. Daca o fi sa ma duc in iad, acolo e rezolvata treaba caci la bitul (smoala) ma pricep
La benzina e putin mai greu sa-ti dai seama. Depinde si de stilul de mers. Pe vremuri cand mergeam mega zbuciumat se simtea mai mult in puterea/cuplul masinii. Cu benzina proasta zici ca era lesinata, in plus mai poti vedea la pornire cand motorul merge rotund, fara hopuri pana ajunge la rpm de functionare la relanti. Bine acum, vorbesc de cel putin 2 plinuri cu vpower, pentru ca altfel nu simti nimic.
La diesel e mai usor. Scade consumul, scapi de sunetul tâmp de diesel si scoate mai putin fum.
P.S.: Daca ajungi la poarta raiului, intreaba si tu inainte si da-mi un mesaj daca au bere belgiana.