Nu a avut nici o legatura cu apa din benzina pornirea greoaie din pompa. Puteai sa bagi mama benzinei direct din rafinaria texaco si tot nu ar fi pornit. Daca masina este pe injectie multipunct s-a produs fenomenul de vapor lock intr-o forma usoara si uzuala, si pana cand calculatorul a calculat o noua curba de aprindere, a durat 3-4 ture de motor invartit de demaror. Acest fenomen este specific motoarelor otto, atunci cand au functionat o perioada indelungata la o temperatura exterioara mai mare de 25 de grade. Practic s-a evaporat benzina din rampa injectoarelor inainte sa apuce combustibilul sa fie "aruncat" in camera de ardere. Pana cand o noua cantitate de benzina a venit de pe conducte sau din filtru, a durat 2 secunde, in nici un caz la acea pornire, nu avea cum sa traga benzina din rezervor. Sunt multe elemente care contribuie la acest fenomen, care tin de design-ul fiecarui motor : daca rampa de injectoare este pe aceeasi parte cu galeria de evacuare, materialul rampei, pozitionarea clapetei de acceleratie in raport cu cel mai "calduros" punct din motor, fluxul de aer ce trece prin motor (care poate fi impiedicat de multe insecte sau impuritati prinse in exteriorul radiatorului)etc.
Daca benzina era intr-adevar proasta si avea apa in ea, s-ar fi manifestat violent in mers, nu la pornire. Ar fi "dat in nas", nu s-ar fi accelerat, ar fi avut un mers puternic neregulat cu rateuri in evacuare, plus, daca masina este model mai modern, ar fi aprins martorul motor si s-ar fi inregistart in log-ul de erori "depolution fault".
Nu le iau apararea bulgarilor, dar in aceste cazuri nu au avut nici o vina. Vina o au miturile romanesti servite ani la rand de service-uri incapabile sau nedoritoare sa repare defectiuni evidente, preferand metoda simpla de a arunca vina pe carburant.