Pagina 1 din 1

GPL

Mesaj necititScris: Joi Iul 02, 2015 2:54 pm
de HHR
Topicul ar fi despre: avantaje; dezavantaje; recomandarI; intretinere; experiente personale si alte chestii adiacente temei supuse discutiei.

Re: GPL

Mesaj necititScris: Sâm Iul 04, 2015 8:39 pm
de AlinE
Hai sa deschid eu cearta....
In primul rand...bomba in portbagaj.
In al doilea rand injumatatirea spatiului din portbagaj.
In al treilea rand gaurirea aripei spate care in timp 2-3 ani va rugini.
In al patrulea rand consum mai mare cu 40-50% fata de benzina.
In al cincilea rand distrugerea mai rapida a motorului.

Avantaj gpl poate pe termen scurt, daca ai montata instalatia pe masina.

Re: GPL

Mesaj necititScris: Joi Aug 20, 2015 11:38 am
de LaurentiuG
hai sa o termin eu

@AlinE - a vazut doar dacii cu GPL, care nu aveau vlaga si putea langa si in ele.

1. nu ai motive sa o gauresti, busonul de umplere se pune in alta parte. se da cu vopsea, ATENTIE: chiar si portbagajul acolo jos unde se pune butelia se gaureste si se da cu vopsea sa nu rugineasca, nu montezi instalatia in fata blocului, nu?
2. depinde de masina, daca vorbim de matiz, poti chiar sa ramai fara portbagaj.
exista roti din alea inguste, nu la fel de late ca cele normale de pe masina. exista kituri de reparatie roata = un spray cu o substanta ce o introduci in anvelopa intepata si care se umfla si astupa gaura.
la mine in portbagaj, unde este totusi o roata de dimensiuni normale - poti intra si tu sa faci un nani ca e loc destul.
3. consumul l-ai pus tu din burta, multumim! caruta mea, are motor de 1.6 16v si e chiar din 2001. am instalatie landi renzo LSi10 si consumul este cu maxim 2L mai mult
ia sa te vad cum stai cu matematica: 2500KM cu 430 lei de ce crezi? GPL! (2 persoane + bagajele aferente, drum de exterior, viteza maxima pe A`uri 130km/h)
4. "distrugerea motorului" ioi.. pai hai sa ti explic:
a. trecerea pe GPL (fiind automata) se face la 50 grade, pe care antigelul le are cam in 2-5 minute, in functie de temperatura exterioara (86 grade este temperatura optima de functionare a motorului OTTO)
b. benzina este vascoasa => rezidul in urma exploziei din motor (900 grade in camasa) da in supapa de evacuare cu ceva urme umede = "unge supapele" - mai jos scrie de ce am pus ghilimele, sa te vad daca te prinzi!
dar ce crezi? supapa DOAR astupa o gaura! este DOAR o bucata metalica ce astupa o gaura!
principiul de functionare este altul si multi ca tine ce habar nu au, le place doar sa vorbeasca aiurea
in spatele supapei, este tachetul. acesta fie se regleaza din CALCULATOR in reprezentanta, fie sunt hidraulici si se regleaza singuri fiind impinsi de presiunea de ulei (ori ce crezi tu ca unge pompa de ulei? "pompa de ulei unge motorul" bravo ma...)
c. exista o chestie ca cea din link ul accesta:
http://www.prinsautogas.com/en/products ... ecare.html
se pune si aici la noi in bucuresti - pentru cine vrea, eu personal nu am vrut - si functioneaza cam asa: la cateva cicluri, insereaza in circuitul de GPL un ulei, pentru a unge supapele. cum explicam mai sus, asta mi se pare un praf in ochi pentru GPL-isti

in alta ordine de idei:
la 157.000km am pus GPL pe ea
acum are 175.000km
daca ai facut socoteala la cei 2500km cu 430 lei de GPL, ajungi la concluzica ca deja dupa ~18.000km nu mai merg "sa scot banii de instalatie" - eu in orice caz nu o gandesc asa. masina am luat o sa ramana in familie...

costuri de reparatie in caz ca cedeaza tachetii (peste cativa ani, momentan te baga in scaun si te invit la proba):
admisie: (daca tot desfaci partea de sus a motorului, parca merita investitia)
1 supapa admisie = 16 lei
1 ghid supapa = 14 lei
1 simering supapa = 8 lei

evacuare:
1 supapa = 38 lei
1 tachet = 23 lei

sunt 16 supape + 16 tacheti = 608 + 368 = 976 lei + manopera care intreband in REPREZENTANTA informativ, mi s-a spus: 500 lei
la care adaugi tras planeitate chiuloasa + garnitura, ca tot desfaci motorul ...

info:
din noiembrie de cand am pus GPL, merg zilnic cu masina. clima pe AUTO si doar modific temperatura. la consum nu m `am mai gandit de mult, si am incetat sa ma uit la reno pe forum sa vad cat consuma altii, dupa ce am observat ca merg FARA clima/AC, ca in exterior nu depasesc 80km/h, etc..
in bucuresti plec primul de la semafor si ajung primul la urmatorul semafor (alteori, mergem bara la bara. nu ma supar, am buteliza plina cam tot timpul, rar ajunge sa se aprinda becul rosu. 1 plin ma costa maxim 95 lei si pe luna bag 150 lei de GPL)
consumul este maxim 13L /100 km
13L x 2,35 cat e gazu`= 30,55 lei
daca bati consumul asta cu orice diezel vrei tu ...iti urez bafta!

ps: am avut 2 diese l uri inainte si vre o 6 luni m -am interesat despre cum e sa mergi cu ...."bomba in portbagaj". tu?

Re: GPL

Mesaj necititScris: Joi Sep 17, 2015 11:10 am
de AlinE
LaurentiuG scrie:ia sa te vad cum stai cu matematica: 2500KM cu 430 lei de ce crezi? GPL! (2 persoane + bagajele aferente, drum de exterior, viteza maxima pe A`uri 130km/h)


la un motor de 1,6i tu vrei sa spui ca ai scos un consum mediu de 7,32 l/100km de GPL????? sincer nu te cred, poate doar daca GPL-ul a ajuns la CO 98-100.

Re: GPL

Mesaj necititScris: Joi Sep 17, 2015 12:09 pm
de LaurentiuG
Am alimentat din multe parti, am mers multi km și desi am vazut ca multi forumisti isi fac griji pentru cifra octanica a gpl ului, nu stiu cati au si masurat o.

Eu spun doar din ce vad pe bord si in homebank :)
CO ..sau cum legea a doua a termodinamicii, nu ma interesează atat timp cât mașina trage bine (apropo de asta, am umplut ieri rezervorul de GPL la BP - peco aici in thassos - ăla care are o floricică verde cu ceva galben-orange in interior) și in urcare pe benzină, am făcut trecerea pe GPL și mi am intrebat soția dacă a simțit trecerea ...
Alimentati cu incredere don thassos stimați colegi gpl-iști, că e chiar bun gazul

In speranța că și cei care au GPL își vor da cu părerea pe aici, vă doresc drumuri cu km mulți pe GPL.
Pentru restul, care mergeți pe benzină/motorină ...idem, cu mențiunea: nu vă dați cu părerea despre GPL, până nu dețineți o mașină echipată corespunzător.
Altfel zis: eu nu știu cum e să ai pilot automat și mă abțin ;)

Mâine dimineață plec spre makaza... s au dus 2 săptămâni. Voi face un rezumat aa km parcurși vs litrii de gpl, la intoarcere

Să trăim bine!

Re: GPL

Mesaj necititScris: Joi Sep 17, 2015 12:22 pm
de damblagiu
LaurentiuG scrie:Să trăim bine!


Am trait destul bine, acum lasa-ne sa mai traim si rau. La intoarcere da-ne si impresii din vacanta nu numai de gpl. Drum bun

Re: GPL

Mesaj necititScris: Vin Noi 06, 2015 4:10 pm
de zanga2
Eu am avut ocaza sa experimentez GPL pe doua masini identice (marca, model, motorizare, an de fabricatie). Pentru ca autoturismul in cauza avea aproape 2 tone si un motor de 2300 cmc consumul era destul de mare. Instalatia GPL a fost o mica bijuterie technica, ECU programabil de pe laptop, doua vaporizatoare cu 2 rampe a cate 2 injectoare ...astea toate pentru un motor cu doar 4 cilindri. Varianta GPL dupa mai multe reglaje (copiata mapa benzina, adaptat gaz, pe urma urmarit lambda) avea un consum cam cu 10-15% mai mare decat varianta pe benzina. Amadoua masinile aveau cam 140.000 km la inceputul testului, iar acum amandoua au trecut de 200.000, nici una din ele nu a avut vre-o problema cu motorul.

Re: GPL

Mesaj necititScris: Sâm Noi 07, 2015 12:47 pm
de HHR
Gata, m`ati convins. Am o hardughie de doua tone cu motor de 2400, torni benzina in ea cu galeata. M`am cam saturat sa`mi rup de la gura pentru carburant.

Re: GPL

Mesaj necititScris: Sâm Noi 07, 2015 10:31 pm
de zanga2
Ca o concluzie inainte de montaj: conteaza foarte mult ce instalatie alegi cine si cum o monteaza. O instalatie ieftina, montata bine va stica motorul, o instalatie scumpa montata prost va face la fel. Trebuie sa gasesti o instalatie buna si montata cum trebuie :thumbup:

Re: GPL

Mesaj necititScris: Dum Noi 08, 2015 5:48 pm
de HHR
O sa evit meseriasii care lucreaza la lumina unui bec chior in garaje situate pe strazi laturalnice si o sa merg la o firma ce imi ofera si garantie. :thumbup:

Re: GPL

Mesaj necititScris: Lun Noi 09, 2015 12:44 am
de LaurentiuG
adica instalatia mea landi renzo lsi10 ca e cea mai ieftina e pe piata 2300 lei mi a stricat motorul?!

pai instalatia ASTA se pune pe tipul de motor de la masina mea. asta trebuie sa caute si el: TIPUL de instalatie ce se pune pe motorul lui, nu altceva..
daca o sa coste 500 lei, o sa vi tu sa i spui ca e ieftina si i strica motorul

bravo...

Re: GPL

Mesaj necititScris: Lun Noi 09, 2015 1:00 pm
de zanga2
LaurentiuG scrie:adica instalatia mea landi renzo lsi10 ca e cea mai ieftina e pe piata 2300 lei mi a stricat motorul?!

pai instalatia ASTA se pune pe tipul de motor de la masina mea. asta trebuie sa caute si el: TIPUL de instalatie ce se pune pe motorul lui, nu altceva..
daca o sa coste 500 lei, o sa vi tu sa i spui ca e ieftina si i strica motorul

bravo...


Poate trebuia sa intru mai in detalii si sa sa specific instalatie ieftina = 800-900 ron, cu un singur injector comun ce poate produce explozie in galeraia de admisie ce este frecvent montata pe dacii logan.

Re: GPL

Mesaj necititScris: Lun Noi 09, 2015 1:03 pm
de LaurentiuG
iti dai seama ca pentru un monstru de 2T trebuie secventiala :)))

rad acum ...zau::)))) prieteneste!

Re: GPL

Mesaj necititScris: Lun Noi 09, 2015 1:34 pm
de zanga2
LaurentiuG scrie:iti dai seama ca pentru un monstru de 2T trebuie secventiala :)))

rad acum ...zau::)))) prieteneste!


Este intradevar de ras, dar inca mai exista "firme" si amatori care se incapataneaza sa vanada asa ceva si de aici apar si basme cu "GPL strica motorul".

Re: GPL

Mesaj necititScris: Lun Noi 09, 2015 1:55 pm
de LaurentiuG
da, cunosc asta ....nu, chiar radeam prieteneste si mi cer scuze daca ai inteles altceva..

ideea e ca in zilele noastre vorbim doar de instaltii secventiale, nu mai vorbim de alea vechi :P

da si eu am avut probleme cu instalatia. am fost idiot si m am incapatanat sa o montez langa casa, in loc sa merg la vernesti unde 1000 de oameni mi au recomandat..
na, cica sa facem cat mai multe greseli ca din ele invatam :)))) ...not